۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۱۱۲۳۳
نماینده مردم تبریز:

 نمادهای فرهنگی، دینی و شیعی تبریز معرفی شود

سعیدی گفت: انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری اسلامی فرصتی ارزشمند و تاریخی برای نخستین پایتخت جهان تشیع به شمار می رود.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با استاندار آذربایجان شرقی که با محوریت تبریز 2018 ترتیب یافت، اظهار داشت: بحث تبریز 2018 یک موضوع ملی است و انتظار داریم نگرش مسؤولان امر در سطح کلان باشد.

وی با بیان این‌که انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری اسلامی فرصتی ارزشمند و تاریخی برای نخستین پایتخت جهان تشیع به شمار می رود، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود؛ نمادهای فرهنگی، دینی و شیعی تبریز در سال 2018 میلادی برای گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

سعیدی با بیان این‌که حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در تبریز فرصتی برای رفع موانع و چالش های موجود در تحقق برنامه های تبریز 2018 است، گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی اهتمام ویژه ای در ارتباط با مسایل استانی دارند، در این زمینه از سال گذشته  تلاش بر این بوده تا خود را در جلسات کمیسیون محصور نکنیم و در استان ها حضور داشته باشیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس از مسؤولان استان و متولیان گردشگری و به ویژه دست‌اندرکاران برنامه‌های تبریز 2018 خواست تا در راستای حل مشکلات نیازهای خود را با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کنند، گفت: اگر نیاز به قانون گذاری و اصلاح قوانین بوده و یا هر موضوعی که در حوزه تصمیم گیری مجلس است، بایستی در این جلسات طرح شود.

وی با اشاره به این‌که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس طی روزهای آینده از نزدیک با ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و دینی تبریز آشنا شده و در نهایت تصمیماتی گرفته می شود، افزود: اگر اعضای کمیسیون حمایت جدی کنند و مسؤولان استان اهتمام ویژه به برنامه‌های تبریز 2018 داشته باشند، خروجی مورد نظر حاصل خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تبریز 2018 را فرصتی برای رونق اقتصادی در عرصه فرهنگی، هنری و گردشگری استان دانست و گفت: باید تمامی برنامه‌ها به‌گونه طرح‌ریزی شود که بتوانیم تولید را در اقتصاد و بحث گردشگری به وجود آوریم، البته در این راستا باید از تجربیات دیگر کشورها نیز بهره مند شویم.

سعیدی خواستار توجه جدی نسبت به تخصیص اعتبارات ویژه استانی در بودجه سال آینده شد و تصریح کرد: اگر امروز تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری اسلامی در سال 2018 انتخاب شده است، ابتدا افتخاری برای کشورمان ایران است، بنابراین باید مسؤولان امر نگاه کلان و ملی نسبت به این مسأله داشته باشند./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات